Utlandsflygning

Har vissa planer på flygningar jag vill göra under 2008 och en av dessa kommer troligen gå till utlandet. Nu blir det inte så dramatiskt utan det är först och främst Åland jag hade tänkt mig, vill börja i liten skala. 😉 Hittade för en tid sedan en reseberättelse som jag fastnade för och den kan ge en del lärdom inför första utlandsflygningen. Det är Fredrik Andersson från Lidköping som skrev denna berättelse om när han flög till Neuhausen ob Eck som ni kan läsa här.

Explore posts in the same categories: Flyg

2 kommentarer på “Utlandsflygning”

  1. Marcus Says:

    Hej!

    Kanske har du nu redan varit där, men jag kan rekomendera Åbo. Om du ändå tänkt åka till Mariehamn är det ju bara en kort bit kvar! Finns fina campingar om man gillar det! Flygplatsen har ett eget breifingkontor som mycket vänligt hjälpte oss med vart man kunde bo, bussar etc. Klart plus!
    Ett plus för mariehamn är ju dock att de har tax-free. Se bara till att det går någon regionalflygning samtidigt som du är där, så butiken är öppen! Lycka till!

  2. Bosse Says:

    Tack för tipset. Ja Åbo ligger nära till hands för ett besök eftersom gumman har släktingar där. Vill inte flyga över allt för mycket hav men mot Åbo via Mariehamn borde gå bra med all skärgård. Och så finns ju Kymlinge flygfält som finns med på min önskelista att besöka. Kanske blir det en flygluff till Finland nästa år.


Kommentera

