Mackmyra Preludium 06

Den 1:a december släpps den sista av de sex utgåvorna i Mackmyras Preludium serie. Då kommer jag åter igen köa utanför systembolaget för att få köpa minst en flaska. Senaste gången lyckades jag köpa två stycken, stod då först i kön och han ställa mig en gång till i kön efter att betalat den första. Man får bara köpa en Mackmyra åt gången för att alla ska få chans att köpa en.

preludium061.jpg

Hade även skickat dottern till ett annat systembolag och hon fick också köpa två stycken. Jag mutat henne med 200 kronor för att få upp henne på morgonen och hjälpa mig. Man kunde efter att fått ytterligare två flaskor, nu totalt sex stycken, unna sig att öppna en för provsmakning. De andra ska sparas för samlarvärdet.

Vad kan man vänta sig av Preludium 06? Enligt Mackmyra ska det vara en”frisk svensk rök”. Mackmyra lovar mer information i slutet av november, men jag vet att de kommer att släppa 12.000 stycken flaskor på systemet runt om i Sverige. Så det blir till att ta med kampingstolen den 1:a december och sätta sig förväntansfullt utanför systemet och köa för den sista utgåvan.

Explore posts in the same categories: Whisky

Kommentera

