Inköp av Mackmyra Preludium 06

I lördags släpptes den sista Mackmyra Preludium vilket är nummer 6 i ordningen. Vi var på plats utanför Systembolaget i Sickla kl.08.50 och fick könummer 16 och 17 av totalt 36. Nu var det bara till att vänta en timme innan bolaget öppnade, men vi slapp stå i kö eftersom de delat ut kölappar. Jag hade skickat ut tre bulvaner som skulle köpa en varsin flaska till mig, men dottern som åkt upp till Gullmarsplan en timme innan bolaget öppnade, fick snopet veta att alla kölappar var utdelade och slut.

Kl.10.00 öppnades portarna och vi slussades in i bolagets lokaler. Min tanke for då iväg till nästa lördag. Precis då kl.10.00 lättar vi från Arlanda med SAS på väg till Mexico via Chicago. Jag och min fru kommer få en fem veckor lång härlig semester med rundresa i Mexico och Florida. 🙂

Vi ställde upp i nummerordning enligt respektive kölapp. Det var bara i en kassa där de hade Mackmyran och övriga personer som kom in på bolaget tittade lite konstigt på den långa kön där vi stod, eftersom det var tomt i de övriga kassorna. Nu visade det sig att han med kölapp nummer ett inte fanns med. Expediten börjar ropa efter nummer ett men ingen svarade. Då säger expediten att om han inte är här så kommer en kölapp nummer 37 att delas ut. Någon långt bak som inte fått någon lapp såg förväntansfull ut. Men då kommer en stressad kille inrusande med en nummerlapp viftande i handen, och försäljningen kunde starta.

Jag har nu fått ihop hela Preludium serien och har 2-6 flaskor per utgåva. En flaska per utgåva har jag öppnat för provsmakning och övriga kommer att sparas för samlar och spekulationssyfte.

På kvällen provsmakade jag Preludium 06 och tycker den var okej med en lätt rökig smak. Men den blev inte min favorit, det blev Preludium 05.

Preludium är latin och betyder förberedelse. En förberedelse på vad som komma skall 2008. Förväntningarna är höga inför nästa Mackmyra på bolaget. 🙂

preludium06-001.jpg

preludium06-002.jpg

Explore posts in the same categories: Whisky

Kommentera

