Johan Hammarströms föredrag igen

För ett år sedan höll Johan Hammarström från World Flight for Hearing sitt föredrag om sin jorden runt flygning på Stockholms flygklubb. Jag var där och lyssnade och blev fascinerad av hans berättelse om genomförandet av jorden runt flygningen. Har sedan dess haft tankar på att bjuda in Johan till min arbetsplats där vi har en flygsektion inom kamratföreningen.

Så för en månad sedan tog jag kontakt med Johan för att kolla om det fanns intresse från hans sida och svaret blev utan tvekan ja. Jag bad Johan komponera ett liknande föredrag som det han höll för ett år sedan på Stockholms flygklubb, men inte med så flygtekniskt djup eftersom merparten av publiken denna gång inte är piloter. Vi har några på jobbet som är utbildade piloter men de flesta är mest med i flygsektionen för flygintressets skull.

Trots att jag redan en gång tidigare hört detta föredrag med Johan Hammarström, fann jag det lika intressant även denna gång.

johan-hammarstrom1.jpg

Explore posts in the same categories: Flyg

Kommentera

