Red Bull Air Race kommer till Sverige

Idag beslutades det att Red Bull Air Race kommer till Sverige. Sverige var det sista landet som inröstades som tävlingsland och det blir Stockholm som står som värd för arrangemanget. Stockholm kommer vara en av många städer runtom i världen där denna tävling kommer att hålls.

Det ska bli riktigt kul att få se tävlingen i värkligheten och inte som tidigare bara på TV. Eftersom jag också har ett stort fotointresse så kommer jag ladda upp med det stora objektivet och försöka få en bra utsiktspunkt över tävlingen där jag förhoppningsvis får till några bra bilder.

Den 5-6 juli kommer Red Bull Air Race till Stockholm.

resizephp.jpg

Tävlings schema

1. Abu Dhabi, UAE 10 & 11 April
2.
San Diego, USA 3 & 4 May
3.
Detroit, USA 31 May & 1 June
4.
Stockholm, SWE 5 & 6 July
5.
Rotterdam, NED 19 & 20 July
6.
London, GBR 2 & 3 August
7.
Budapest, HUN 19 & 20 August
8.
Porto, POR 6 & 7 September
9. tbc,
ESP 27 & 28 September
10.
Perth, AUS 1 & 2 November

Men det finstilta kan fortfarande göra att tävlingen inte kommer till Sverige.
All races are subject to final permissions being granted by host city

Explore posts in the same categories: Flyg

5 kommentarer på “Red Bull Air Race kommer till Sverige”

  1. Pontus Says:

    Tyvär har inte luftfartsstyrelsen givit projektet OK, och vad jag förstår så är lutar det inte direkt åt det positiva hållet..

    Detta är ju naturligtvis trist, och jag hopaps verkligen att tävlingen hålls.
    Men tyvär låter det inte som det är några jättechanser ännu…

  2. F Says:

    Hmmm .. jag hoppas att jag har fel i vad jag känner på mig – att man kommer säga nix från lokala myndigheter (Sthlm och flyg är inte bästa vänner, tyvärr) och luftis. Platsen hade annars varit idealisk.

  3. PC Says:

    Detta blir bra! Insh’myndigheterna

  4. Bosse Says:

    Ja visst finns det fortfarande en stor osäkerhet om arrangemanget kommer bli av. Men vi får hoppas på det bästa, för visst vore det häftigt att få se Red Bull Air Race i Stockholm.


  5. […] mest lästa inlägget har varit om Red Bull Air Race som tyvärr inte blev av i […]


Kommentera

