Det brinner på jobbet

Det började redan igår när jag fick ett sms från min pappa kl.22.27.

Har du sett att det brinner på ditt jobb

Trodde först att det var ett skämt så jag ringde upp honom och frågade vad han menade. Han sa att den brann ordentligt på mitt jobb och tyckte jag skulle logga in på nätet för att ta en titt. Sagt och gjort, jag loggade in på aftonbladet.se som rapporterade om en storbrand på Swedbank IT.
Oj, och jag som går beredskap den här veckan. Ringde runt till berörda enheter om jag skulle rycka in men fick besked att ingen släpptes in i byggnaden, så det blev till att stanna hemma tillsvidare.

swedbrand448.jpg

På morgonen satte jag på TV nyheterna och såg från direktsändningen att det fortfarande brann ordentligt. Tog med kameran och åkte in till jobbet efter att fått besked att den avdelning jag sitter på var tillgänglig.

När jag kom fram såg jag att det kom ut stora eldlågor från de översta fönstren på byggnaden och det fanns ett flertal brandbilar runt om huset. Det här såg ut att kunna bli en spännande dag och jag såg framför mig att det skulle genereras en hel del arbete.

Röklukten låg stark inne i entrén men nere vid mitt kontor kändes knappt någon röklukt alls. Tack vare bra branddörrar så hade inte röken spridit sig dit.

Under dagen har man fått höra en del skämt kring dagens händelse, så som att brandväggen inte fungerade, det blir krillkorv till lunch, Swedbrand m.m.

Det är bra att det går att skoja om det här trots det allvarliga i händelsen, det lättar upp arbetssituationen.

dscf0187.jpg

dscf0188.jpg

brand2_535480w.jpg

dscf0193.jpg

dscf0195.jpg

dscf0197.jpg

 

Explore posts in the same categories: Övrigt

One Comment på “Det brinner på jobbet”

  1. PC Says:

    Min (temporära) arbetsplats får ofta besök av röda bilar med blåa ljus på. Tack och lov har det inte varit annat än falsklarm.


Kommentera

