Canon IXUS 75

Jag har under en tid funderat på att byta ut min gamla Fujitsu kamera som börjat strula en hel del. Valet blev en Canon IXUS 75 efter rekommendation från Ulrikas syster som jobbar på Expert. Kameran är tänkt att användas som party kamera, lätt att ta med och få ner i byxfickan. Det kommer säkert fotas många flygbilder med den här kameran när jag ger mig ut framöver.

digital-ixus-75_largeb_tcm87-423996.jpg
Min Canon 30D är lite otymplig att bära med på flygningarna, åtminstone när jag flyger ensam. Men den tar bra bilder och kommer fortsättningsvis följa med de gånger vi är fler som flyger och någon annan kan spaka när jag fotar.

eos30d-200_tcm87-344284.jpg

Min nya Canon IXUS 75 kommer testas rejält i helgen då vi åker iväg på Hoj-X med Silja Serenade. Hoj-X arrangeras av SMC och vi är 40-50 stycken partyglada från vår MC klubb, så det här kommer bli kul. Förra året var det 1500 knuttar med på denna resa som nu arrangeras för tredje gången.

Explore posts in the same categories: Övrigt

Kommentera

