Polisen letar lik i mina hemkvarter

Idag när jag var ute och gick hade jag kameran med mig. På väg hem från min runda där jag inte hittat något speciellt att fota, såg jag på avstånd en massa brand och polisbilar stående ett stenkast från där jag bor. Jag tog upp kameran och gick fram för att kolla vad som var på gång.

Det är den irländska turisten som försvann för en vecka sedan som polisen söker efter. Irländaren var på besök i Sverige för att fira den irländska nationaldagen St Patricksday,  och försvann den kvällen och har inte synts till sedan han lämnade puben på södermalm. Polisen har vallat likhundar längsmed norra hammarbyhamnen och hundarna har markerat tydligt att någon finns i vattnet. 

Om jag förstår det hela rätt så misstänker inte polisen något brott utan tror att irländaren möjligtvis kan ha fallit ner i vattnet. Men ännu har ingen kropp hittats så polisen vet inte om det är irländaren som finns i vattnet, men de är säkra på att någon ligger där nere.

Här är några av de bilder jag tog från dykningarna.

dykare-014.jpg

dykare-021.jpg

dykare-023.jpg

dykare-044.jpg

dykare-046.jpg

dykare-050.jpg

dykare-053.jpg

dykare-066.jpg

dykare-065.jpg

Explore posts in the same categories: Övrigt

2 kommentarer på “Polisen letar lik i mina hemkvarter”

  1. Mårten Says:

    hans försvinnade har ju uppmärksammats, men varför åker en irländare til sverige för att fira irlands nationaldag???

  2. Bosse Says:

    Det har jag också funderat över, men antagligen för att vi svenskar är så trevliga.


Kommentera

