Flyga Drake

Jag hade till en början ingen större förväntan på boken Flyga Drake, men den var bättre än vad jag först trott. Leena ville gå och se filmen som just nu visas på bio, men jag ville först läsa klart innan jag gick och såg den. När vi i lördags var ute och gick tog vi vändan förbi Medborgarplatsen och köpte i alla fall biljetter till filmen. Hmm, jag var inte klar med boken men blev lovad av Leena att jag skulle få tid att läsa klart den.

Vi tog en fika i skatteskrapa. Vet ni om att det där numera finns en skybar högst upp i byggnaden? Den kan jag rekommendera för er som är flygrädda men ändå vill få en vidunderlig utsikt över staden. När vi var där uppe för ett par veckor sedan tänkte jag, satt man i ett plan nu inför landning så skulle sättningen bli vid Skanstull. 🙂

När vi kom hem satte jag mig och sträckläste de sidor som var kvar av boken. Flyga Drake är en bok jag kan rekommendera. Nu hade mitt sug inför filmen ökat och jag såg verkligen fram mot den. Filmen följde boken i stort, vilket filmer inte alltid gör, men mycket av det som står i slutet av boken fanns inte med i filmen. Det här var en av få gånger där jag tycker att både boken och filmen var väldigt bra.

Explore posts in the same categories: Övrigt

Kommentera

