AC/DC släpper ny skiva

Jag fick upp ögonen för AC/DC för ca: 30 år sedan. Det hela började då min bästa kompis under skolåren kom hem från Saudiarabien, där hans pappa hade jobbat i två år. Med sig hem hade han en skiva som heter ”Back in Black” med AC/DC. Han bad mig lyssna på skivan och sedan dess är jag helt fast i AC/DC:s musik.

Ett större minne jag har av AC/DC är från 1984 då jag och 8-10 grabbar köade i skift i tre dagar utanför konserthuset inför biljettsläppet till Monster of Rock. Under den konserten uppträdde flera band, men det var AC/DC som var huvud attraktionen. Det var en rolig upplevelse med bra sammanhållning bland de köande. Men gissa om vi blev snopna när vi fick se att biljetterna var onumrerade. Det blev till att köa igen för att få komma in först på planen och komma nära scenen. Jag har nog aldrig varit så svettig som efter den konserten.

Det är åtta år sedan AC/DC släppte den senaste skivan ”Stiff Upper Lip”, men nu har sångaren Brian Johnson bekräftat att bandet just nu är i Vancouver, Kanada för att spelar in en ny skiva.

I en intervju med radiostationen 97.1 KLSX Free FM, säger Johnson:
”We’re working with Brendan O’Brien, (Bruce Springsteen’s producer), and he’s a great guy. He knows exactly what we want, and so far, it sounds really good. I’m well pleased.”

Och på frågan om AC/DC ska göra en ny turné svarar han:
”I would probably thinks so, yeah. I always hate to say yes in case something happens, but I really do think we will be out there — everybody’s enjoying being back together again and the buzz is still there and the excitement. Mal(Malcolm You) and Ang (Angus Young) are still just electric on their guitars, and Phil’s (Rudd) got the old magic on the drums and Cliff Williams is Mr. Reliable on bass — he’s brilliant — and it’s just been fun. It’s like a bunch of old friends getting together again and having a great time.”

Låter inte helt fel i mina öron.

Jag ser verkligen fram mot den nya skivan och kommer att göra allt för att få tag på konsertbiljetter till den eventuellt kommande turnén, men jag tänker inte köa i tre dagar för det.

Explore posts in the same categories: Musik

2 kommentarer på “AC/DC släpper ny skiva”

  1. Fred Says:

    Kolla in den länk som ”länkas” i länken 😉

    http://forum.sff.n.se/viewtopic.php?t=235

  2. Bosse Says:

    Va, vad skriver han. Spola AC/DC!!
    😉
    Länken är spärrad från jobbet, så jag får kolla den ikväll när jag kommer hem.


Kommentera

