Motorcyklarna rullas ut

Nu är vintern slut och våren är här på riktigt, fast för oss i södra Sverige har det knappt varit någon vinter, snarare en oändligt lång höst. Men nu när värmen är här och termometern stiger för var dag, då är det dags att plocka fram motorcyklarna. Så i helgen drog vi bort överdraget som skyddat motorcyklarna mot smuts och damm under vintern och skruvade i de nyladdade batterierna.
Vred om startnyckeln och tryckte in startknappen. Det välkända mullrande ljudet från V-twin motorerna spred sig i garaget och en ny MC säsong tog sin början.

Leena tog täten och vi körde ner till Skarpnäck för att tanka. Det visade sig att hennes hastighetsmätare slutat fungera, så efter att fyllt upp tankarna fick jag ta täten istället. Nere i Haninge hade Yamaha Center sin traditionella Yamaha dag med olika aktiviteter. Många bekanta ansikten var där och en del av dem hade jag inte träffat sedan motorcyklarna rullades in i höstas.

Jag funderar på att eventuellt byta ut min motorcykel till nästa säsong och passade därför på att provköra XV1900. Vet inte om jag ska köpa en sådan men vill provköra lite olika modeller under året. Kanske kommer det någon ny intressant modell till nästa MC mässa. Jag upplevde XV1900 som väldigt stabil och lättkörd trotts sina 330 kg. Köper jag en sådan så kommer jag montera bort fotplattorna och skruva dit framflyttade fotpinnar plus byta ut lite andra detaljer, allt för att skapa ett eget stuk på hojen.

Nu körde vi vidare upp till Knivsta där vi har ett par bekanta som nyligen flyttat in i sitt nybyggda hus. Vid Häggvik svängde vi av motorvägen och fortsatte på den mindre och trevligare landsvägen upp till Knivsta. Det blev en heldags utflykt på motorcyklarna och den första turen blev en runda på 18 mil, och många fler kommer det att bli under sommaren.

Explore posts in the same categories: MC

2 kommentarer på “Motorcyklarna rullas ut”

  1. Peter Says:

    Jag väntar med spänning på bloggen om vernissaget igår 🙂 Häftigt att flyga och köra motorcykel, det har jag alltid velat gjort…

  2. Bosse Says:

    Tålamod Peter, det kommer. 😉
    Har haft lite ont om tid men ska försöka blogga om det ikväll.


Kommentera

