Rapport från New York

Jag befinner mig i New York dit mitt jobb skickat mig. Jätte tråkigt, eller typ inte. Jag är här med två andra kollegor och vi har till en början haft två lediga dagar som vi kunnat spendera som vi vill, men på tisdag kallar jobbet på oss.

I USA firar man denna helg Memorial Day vilket märks speciellt i TV där anhöriga och soldater skickar lyckönskningar mellan USA och soldaterna i Irak. Man visar också stor respekt för de omkomna soldaterna som stupad vid olika krig och som nu hedras vid sina gravar med små flaggor som placeras vid gravstenarna.

Nere vid den västra hamnen ligger ett hangarfartyg som är på besök under den här helgen. Den är bestyckad med ett flertal helikoptrar som står synliga uppe på däck, även om inte bilden nedan är på en helikopter. Hangarfartyget har lagt till på samma plats där normalt Interpid brukar ligga, men som nu är på varv för underhåll.
Soldaterna från hangarfartyget har fått permis och det märks eftersom man ser de lite var stans på stadens gator. Det är flera tusen som jobbar på den där båten som jag tyvärr inte vet namnet på, men ett par bilder från hangarfartyget kan jag bidra med.

Det kom ett flertal militära flygplan flygande på låg höjd i formation över Manhattan idag. Det var typiskt nog den enda gången som jag inte hade kameran framme. Annars hade det varit kul att fångat de på bild och fått med det på bloggen.

Jag är lite sugen på att sticka iväg och flyga med i en rundflygning med helikopter runt Manhattan. Vi har sett att det finns flera olika turer att välja bland, men jag har inte bestämt mig om jag verkligen ska upp med helikoptern. Men vi får se om det kanske blir av lite senare i veckan, och vädret kommer då blir avgörande för mitt beslut.

Explore posts in the same categories: Flyg

4 kommentarer på “Rapport från New York”

  1. Stefan O Says:

    Låter trevligt Bosse. Själv är jag i Cambridge två veckor (dit arbetet har skickat mig) för att förbättra mig i det Engelska språket. Till helgen är vi lediga så då blir det Duxford för mig (ligger ju söder om Cambridge), då blir det många plan från 2:a världskriget att beskåda….
    Ha det i väster.
    Stefan

  2. Bosse Says:

    Konsernspraket for oss ar engelska sa det skadar inte att uppdatera kunskaperna. Jag far det pa kopet nu nar jag ar i NY.
    Kul att du ska till Duxford, jag ser fram mot bilder darifran pa din blogg. 🙂

  3. J. Backlund Says:

    Klart att du skall upp i helikoptern! Ta lite närmre bilder på den också…

  4. PC Says:

    Jobbar söndag morgon så vem vet, vi kanske ses 🙂


Kommentera

