Veteranrallyt

Flygningen hem från New York gick bra och förströddes med film och lite sömn. När vi landat uppstod en något lustig situation. En yngre norrländsk kille i sätet bakom mig börjar plocka ordning på sina saker och tar ner sin ryggsäck. Han tilldrar sig en hel del uppmärksamhet då han förvånat ropar till och försiktigt drar upp en fickkniv ur ryggsäcken. Han hade omedvetet fått med sig den och hade glömt att den låg där. Det som nu uppstod var en diskussion kring hur den amerikanska kontrollen kunde missa kniven i ryggsäcken när den skannades.

Jag och Leena åkte på förmiddagen in till Djurgården för att titta på veteranrallyt. När vi satt på båten som går mellan Hammarby Sjöstad och Djurgården, ser vi SE-CFP DC-3:an, som brukar stå ute på Bromma, komma flygande över oss. Den gör en S sväng över Stadsgården innan den fortsätter bort. Jag han ta en hel del bilder på den, men tyvärr blev de inte så bra i motljuset. Däremot fotade jag också en hel del under veteranrallyt och några av de bilderna blev riktigt bra.

Jetlag och den tillhörande tröttheten började nu komma smygande och jag slumrade till en stund på filten vi hade med oss. Vaknade till då jag hörde ett mullrande ljud som inte stämde överens med motortävlingen. Ljudet kom inte från vägen utan från ovan. Det var flera uppvisningsplan som flög förbi och jag fumlade för att få upp kameran igen. Först kom några enstaka plan över oss men även några kom parvis. Bland annat kom de flygande damerna från Barkarby (mins inte vad de kallar sig för) flygande i formation med sina Piper plan. Jag såg i vintras ett reportage om de på ett café program på TV. Riktigt kul när privatflyget får uppmärksamhet.

Explore posts in the same categories: Flyg

6 kommentarer på “Veteranrallyt”

  1. J. Backlund Says:

    Det var fina Daisy där ja! Har hört rykten om att en Red Bull DC-6 skall stå vid Bromma under Red Bull dagarna… ngt du också hört?

  2. Bosse Says:

    Nej, men jag hörde något om en DC3 dag på Bromma. Kanske är det samma helg?

  3. J.Backlund Says:

    Hmm det kanske det kan vara… jag får forska vidare i det.

  4. Fred Says:

    Sky birds 😉

  5. Bosse Says:

    Fred the men har talat.
    Du har då koll på allt. 🙂

    Tack för svaret.

  6. PC Says:

    och det var tydligen mina kollegor som var ute och flög!


Kommentera

