Jag har världens bästa fru

Till att börja med kan jag berätta att Leena inte är speciellt flygintresserad men hon flyger gärna med mig lite då och då. Däremot har jag ett flygintresse även om jag inte är någon flygfreak som måste veta allt om alla plan. När jag här om dagen fick veta att Red Bull Air Race inte skulle bli av i Stockholm blev jag väldigt besviken. Jag hade verkligen sett fram mot detta evenemang som måste klassas som lite annorlunda, då vi numera efter JAS kraschen inte är så bortskämda med flyguppvisningar i Stockholm.

Samma dag jag fick veta att Red Bull Air Race inte skulle bli av fick jag ett mail av Leena där hon frågade om jag verkligen ville se Red Bull Air Race. Jo, ja det hade ju varit kul, svarade jag. Men det var bara till att acceptera att racet inte skulle bli av.

Några timmar senare får jag veta att hon bokat både flyg och uppehälle i Rotterdam där Red Bull Air Race kommer att hållas i slutet av juli. Är hon inte fantastisk! Hon är inte intresserad av flyg men ser ändå till att jag (vi) kommer iväg och får se detta evenemang. Så den 18:e juli flyger vi ner till Rotterdam för att på plats beskåda denna tävling. En rapport från detta evenemang utlovas och då med många bilder. Vi kommer även åka till Amsterdam men där väntas inga flygäventyr, inte vad jag vet om i alla fall.

Red Bull Air Race på TV6


Bilden är lånad från Red Bulls sida.

Explore posts in the same categories: Flyg

5 kommentarer på “Jag har världens bästa fru”

  1. joelbacklund Says:

    Det var inte dåligt! Hoppas på att få se några bilder därifrån senare.

  2. Bosse Says:

    Det kan jag lova, bilder kommer.

  3. PC Says:

    Den frun ser du till att ta hand om!

  4. Bea Says:

    Jag håller med PC! 🙂

  5. Bosse Says:

    Ja det ska jag göra.


Kommentera

