Bosse´s Flog fyller 1 år

Det är nu 1 år sedan jag startade min blogg som mestadels har handlat om flyg. Jag har även bloggat om en del annat som berör mina intressen så som Whisky, Motorcykel, AC/DC, Poker, Foto m.m. Det finns några inlägg som är daterade tidigare än juli 2007 vilket kan ses som lite märkligt. Anledningen till det är mer för egen del som jag lagt in detta för att kunna använda bloggen som en uppslagsbok över mina flygningar och händelser.

Det mest lästa inlägget har varit om Red Bull Air Race som tyvärr inte blev av i Sverige.

Det som mest söks efter på min blogg är ordet stegeborg.

Inom en snar framtid når bloggen det magiska besökarantalet av 10.000 besökare.

Många av er som under året besökt och läst min blogg är mina vänner och bekanta men även flera som jag ännu inte känner. Några är bloggare som jag lärt känna via bloggen och ett par av er har jag även haft äran att få träffa IRL.

Det vore kul att få veta vilka alla ni är som läser min blogg, för jag kan se att besökarantalet är stabilt och jag tror därför att många av er är återkommande besökare.

Explore posts in the same categories: Övrigt

10 kommentarer på “Bosse´s Flog fyller 1 år”

  1. J.Backlund Says:

    Japp jag är återkommande besökare. Din blogg ligger i min RSS läsare… vet dock inte om du kan se det över din statistik?
    Jag skrev också om Red Bull och det är nog det inlägget som har genererat mest trafik till min blogg.
    Vi kanske ses på flyguppvisningen i GBG i höst?! Jag skall dit i alla fall.

  2. Bosse Says:

    Nej jag kan inte se vilka som har RSS knuten till min blogg, men kul att du har min med där. 🙂

    Jag har faktiskt en liten fundering på att försöka ta mig till Göteborg för att titta på flyguppvisningen. På jobbet har vi en kamratförening som ev kommer att ordna en resa dit och i så fall kommer jag försöka följa med ner.

    Så vem vet, vi kanske ses där.

  3. Bengt Says:

    Ligger i min RSS… 🙂

  4. Bosse Says:

    Trodde nog du hade mig i RSS Bengt, eftersom du bad mig lägga till funktionen med RSS på min blogg. 😉

  5. Bea Says:

    jag är oxå en återkommande gäst, du ligger klassiskt i ”mina favoriter” då jag inte har en aning om vad rss är som ni snackar om. 😀

  6. Bosse Says:

    Det är den lilla orangea knappen längst ner till höger under länkarna. Via den kan man här och även på andras webbsidor bli flaggad när en sida blir uppdaterad. Det gör det hela lite lättare att följa många sidor i stället för att klicka sig in till alla för attt söka uppdateringar. Man har då alla de uppdaterade sidorna på en gemensam plats.

  7. Bea Says:

    nå, okey. 🙂

  8. PC Says:

    Snubblade väl in över din fot! 😉

    Skämt åsido, kommer faktiskt inte ihåg hur jag hamnade här men tror att det var via en länk från en annan blogg alt. via Flygfyrens blogglista.

  9. Chrille Says:

    Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag först hittade din blogg, men att jag sen dess brukar återkomma med jämna mellanrum är nog mest av nostalgiska skäl. Jag var medlem i SFK mellan 1982 och 96. Numera bor jag i USA sen länge och flyger frakt med C402 och ibland med PA-32 i olika varianter. Ibland en rätt tuff tillvaro som ensampilot i riktigt skitväder och mörker. När man en dag flugit i sju timmar och lyckats landa sent i marginellt IFR-väder där inte ens molnbasen kan mätas (och då TL undviker att ange RVR så man åtminstone lagligt kan försöka komma ner!) med dubbel trasig alternator eller liknande, så känns det befriande på nåt sätt att läsa dina glada bekymersfria reseskildringar om olika inpasseringspunkter och liknande, eller där dramatiken endast når höjder som pådrag i landningen i Stegeborg! Flyger man varje dag är det lätt att annars glömma tiden bland gräsrötterna då man såg fram emot ytterligare en flygning nästa vecka med några medbetalande kompisar i GMD eller nån annan av alla numera totalhavererade kärror. Kul även att läsa om någon som samlar på Whisky på ett sätt jag inte hört talas om tidigare. 🙂

  10. Bosse Says:

    Oj, det här var det längsta kommentaren på min blogg. Kul att du följer min blogg Chrille. Du ser ut att ha en intressant tillvaro som säkert skulle kunna bli en intressant flyg blogg.


Kommentera

