Klubbvakt

Jag har idag setat klubbvakt på flygklubben och hade blivit tilldelad att ta eftermiddagspasset. Klubbvakt brukar vi få vara ett par gånger per år och de tidigare gångerna jag varit klubbvakt har inträffat på hösten och vintern. De gångerna har jag alltid varit helt ensam och har inte haft något att göra, det var ganska tråkiga pass.

I dag var det en fin och solig dag vilket borde betyda en del folk i klubbhuset och mycket flygaktiviteter, men så var det inte. Flera av klubbens plan var uthyrda från fredag till söndag och det var bara två piloter som hade bokat flygning på eftermiddagen. Endast en övrig person kom in på en snabb titt i klubbstugan, så mitt pass blev betydligt lugnare än vad jag förväntat mig. Det var tur att jag tog med en bok som jag kunde fördriva tiden med.

Den enda flygrörelsen jag såg, förutom trafikflyget, var den på bilden nedan. Jag noterade också att SE-KMO snart är flygfärdig efter att fått en ny motor inmonterad.

Explore posts in the same categories: Flyg

Kommentera

