MC dagarna i Västervik

Nyss hemkommen från MC dagarna i Västervik, ser jag med glädje att räkneverket på min blogg passerat 10.000 besökare. Nu tar jag sikte mot 20.000 besökare. 🙂

Som sagt har vi varit på MC dagarna i Västervik. Jag kommer inte ihåg vilken gång i ordningen som vi nu var där, men jag tror att det var den sjunde.

I onsdags skulle vi samåka med 15 andra hojar från klubben. Men det började inte som jag tänkt mig. När jag kom ner till garaget och skulle köra ut mc:n så upptäcker jag att det är punktering på bakhjulet. F-n också! Ringer bärgare som skulle vara på plats om en timme. Ringer runt bland MC verkstäder för att få tag på någon som har min dimension på däck. Problemet var att flera slagit på sina telefonsvarare eftersom de var underbemannade. Fortsätter ringa och får träff hos AVA mc i Bredäng. De har rätt däck och är villiga att hjälpa mig på en gång. Lysande, nu är det bara att vänta in bärgaren. Ringer gänget och meddelar vad som hänt och säger att de inte behöver vänta på oss.

Bärgningskillen visar sig vara en mc knutte han med och medlem i Sofia Hogs. Ni vet, mc klubben som figurerade i radioprogrammet Hassan. Han var supertrevlig och fick ner min hoj till verkstaden som böt däcket.

Hem o lassa på all packning och gasade motorvägen ner till Söderköping (va tråkigt det är med motorvägar) där vi sammanstrålade med övriga gänget. Sen blev det små härliga krokiga mc vägar ner till Västervik.

Till MC campen checkade ca: 6.000 hojar in och vår klubb bidrog med 135 stycken. För min del var det stora eventet på lördagen då Belford uppträdde som sista bandet under helgen. Belford räknas som ett av de bästa AC/DC coverbanden. Det blev tung gung vill jag lova.

Explore posts in the same categories: MC

Kommentera

