Helikopter runt Manhattan, New York

Här kommer då filmen från helikopterflygningen runt Manhattan som jag skrev om i våras. Jag filmade hela turen som tog ungefär 15 minuter men jag har här kortat ner filmen med cirka fem minuter.

Explore posts in the same categories: Flyg

5 kommentarer på “Helikopter runt Manhattan, New York”

  1. Bengt Says:

    Jag antar att du pratade med piloten lite? Jag är nyfiken på hur de sköter luftrummet över stan med alla helikoptrar osv. Ser ju att han spanar frenetiskt efter trafik iaf i starten. Hur funkar det? Lär ju ha hänt en del olyckor med nyhetshelikoptrar etc vad jag förstått.

  2. Bosse Says:

    Piloten försökte guida oss och berättade om olika platser men jag hörde knappt någonting av det han sa så jag tror det var fel på de hörlurarna jag lånade.
    Det stämmer att han höll ständig uppsikt när han flög. Jag vet inte hur det är över NY men piloten betedde sig nästan som om det vore G luftrum vi flög i, men det tvivlar jag på att det är där.

    Att det händer olyckor med helikoptrar i NY kan jag förstå för det var ett ständigt surrande med helikoptrar över Manhattan. Det startade och landade helikoptrar i ett från den plats där jag flög ifrån.

  3. Pontus Says:

    Trevlig film! Ser ju minst sagt inbjudande ut. Hemska tankar om motorbortfall får man iaf…

  4. J.Backlund Says:

    Ah äntligen 🙂 Vilken vy det är… en sak jag garanterat skall göra då jag åker över i framtiden…

  5. Bosse Says:

    Kan varm rekommenderas. 🙂


Kommentera

