Casa de Carne

Då jag kom hem från jobbet inleddes kidnappningsförsöket. Ja det var kanske inte så svårt att kidnappa mig eftersom det var Leena som bad mig följa med. Hon hade hyrt en bil som vi körde söder ut med. Hemlighetsfull som hon var fick jag inget veta om vart vi skulle. Strax söder om Norrköping svänger vi av till en plats som heter Norsholm. Där blev jag misstänksam eftersom jag såg skyltar om teater i Norsholm, men det var inte teater vi skulle på, det var bara ett middags stopp vid Göta Kanal innan vi åkte vidare.

På en mindre väg kom vi fram till Linköping och vid infarten såg jag en skyllt ”Cloetta Center – Meat Loaf”. Tittade på Leena som log åt mig. Aha en av Leenas favorit artister skulle spela i Linköping. Jag blev kidnappad för hon trodde inte jag skulle följa med om jag visste vad vi skulle på. Inte min favorit artist men ändå kul att få komma iväg på en konsert.

Det slog mig då vi rullade in i Linköping att jag aldrig varit här förut. Linköping brukar jag alltid åka förbi på motorvägen på väg mot andra mål, har aldrig haft anledning att svänga in där. Då räknar jag inte den gången jag flög till Linköping och gjorde ett kort besök hos Linköpings flygklubb. Mitt första besök blev ett kort besök vid en bankomat där jag inte ens klev ur bilen. Det får bli ett nytt besök i den här stan en annan gång och då med mer tid.

Konserten kändes för min del lite blek. Dels var det inte ens halvfullt i arenan och dels sjöng Meat Loaf som en kratta. Ursäkta kritiken men det var inte bara jag som tyckte det, han gör sig betydligt bättre på cd-skiva. Men med tanke på att gubben är 60 år så rockade han bra.

Explore posts in the same categories: Musik

Kommentera

