Nya löparskor

Jag har nu genomfört steg två i min återupptagna löpning. Gjorde ett besök hos Gå och Löpkliniken där jag fick fötterna kontrollerade och gjorde löptester med olika skor. Där kom vi fram till att ett par Mizuno Wave Alchemy 8 skulle passa mig bäst. Ett skomärke som är en ny erfarenhet för mig, har tidigare sprungit med Nike, Asics och Saucony skor.

När jag kom hem snörade jag på mig skorna och sprang samma runda som dagen innan. Det kändes bra med skorna och jag kunde springa längre denna gång innan jag fick sakta ner och gå en bit. Flåset ska nu byggas upp sakta men säkert.

Men idag har jag fått en fruktansvärd träningsvärk och känner mig som en gammal gubbe. Det blir till att vila några dagar så musklerna får återhämta sig.

Explore posts in the same categories: Löpning

Kommentera

