Hemliga resan

På lördagen ägde hemliga resan rum, ett återkommande arrangemang inom vår MC-klubb. Det brukar vara en person som arrangerar resan och därför är det bara han som vet vart vi ska åka, övriga ska försöka gissa på vilket slutmålet är. Vi blev ca:25 stycken deltagare som röstade på alla möjliga städer i bl.a Dalarna, Sörmland, Uppland, Småland, Värmland, Östergötland och Åland. Jag lade min röst på Vadstena, sen rullade vi iväg. Det var 17 motorcyklar som rullade ut från Årsta och begav sig söderut.

Jag och Leena fick nu testa våra komradio med headset som vi köpte under MC dagarna i Västervik. Det var första gången vi åkte på en längre tur sedan i somras och därför hade vi inte använt de sedan dess. Micken som vi pratar i fäster man på halsen och öronsnäckan är inbyggd i öronpropparna. Det fungerade över förväntan och vi kände oss nöjda.

Vi åkte på småvägar igenom bl.a Vagnhärad, Nyköping, Norrköping, Linköping, Berg och Vadstena. Skulle jag ha lyckats gissa så rätt? Vi rullade förbi Vadstena men stannade bara ett par mil senare vid ett vandrarhem. En hel byggnad hade vi bokat för oss där vi kunde rumstera som vi ville.

Senare på kvällen hade vi prisutdelning för vissa aktivitetslekar vi tidigare genomfört. Jag kan stolt medge att jag ingick i det vinnande laget även om det kanske inte var jag som bidrog mest till segern. Som belöning fick vi en varsin första hjälpen väska i litet praktiskt MC format. Sen var det även prisutdelning till den som gissat rätt på vilken stad vi skulle åka till. Det visade sig att jag gissade på den stad som låg närmast och kammade hem ett litet pris till, slumpen från en Jägermeister som prisutdelaren själv smuttat på. 🙂

Explore posts in the same categories: MC

Kommentera

