Självplågare

Ibland använder jag linser i stället för glasögon. Igår när jag skulle ut på en joggingrunda tog jag på mig linserna eftersom det känns bekvämare. Efter avslutat pass var det dags att laga middag. Det blev en mumsig stark Vietnamesisk gryta med kryddstark piri-piri.

Senare på kvällen när jag skulle ta av mig linserna hade jag inte en tanke på vad vi tillagat för mat utan stoppar in fingrarna i ögonen för att plocka ut linserna. Gissa om det sved i ögat!! Trotts att jag tvättar händerna noga så försvinner inte piri-pirin från fingrarna. Och nu skulle jag bli tvungen att bli självplågare på hög nivå. Jag måste ju få ut den andra linsen också!!

Sjutton vad det sved i ögonen, jag kunde knappt se något på ett par minuter.

Explore posts in the same categories: Övrigt

4 kommentarer på “Självplågare”

  1. PC Says:

    Detta låter som en gryta jag gärna skulle kunna tänka mig receptet på om jag får!

  2. Bosse Says:

    Du ska få receptet via mail. Grytan (sopan) är en riktig höjdare. 🙂

  3. PC Says:

    Kan tro det. 2 år i Bangkok gjorde mig frälst i mat från den regionen.

  4. Bosse Says:

    Då är vi frälsta både du och jag i syd-ost asiatisk mat. Tänk på att inte klia dig i ögat efter att du skurit upp chilin. 😉


Kommentera

