Musikvideo

Jag reagerade när en helikopter kom flygande på låg höjd över huset. Tittade ut och såg en mörk helikopter som jag kände igen från tidigare i veckan då den cirkulerat runt min arbetsplats på låg höjd. Helikoptern åkte mot Hammarbybacken där den började hovra.

Jag gick och hämtade kameran och satte på mitt 300mm objektiv. Såg att det var ett musikband som stod uppe på toppen och att helikoptern hade registrering SE-JGV. Tydligen höll man på att filma in en musikvideo. Men vilka är artisterna?

Jag har försökt zoma in bilderna men kan inte utskilja vilka de är. Framtiden får utvisa vad det var som filmades in där uppe på skidbackens topp.

Explore posts in the same categories: Flyg, Musik

3 kommentarer på “Musikvideo”

  1. Bengt Says:

    SE-JGY avregistrerades från svenskt register 2003-10-15 för export till Island. Såvida den inte återkommit i dagarna och fått sin gamla reg. så såg du nog fel(?).

    http://www.luftfartsstyrelsen.se/templates/LS_Luftfartyg____35110.aspx?idnumber=5693&regnumber=SE-JGY

  2. Bosse Says:

    Det ska nog vara SE-JGV. Jag uppdaterar det i texten.


Kommentera

