AC/DC biljetter

Jag är en glad och mycket lycklig ägare av 6 stycken biljetter till AC/DC konserten i Globen fredagen den 20:e februari. Men det var pågrund av snabbt agerande från Leena som vi nu har dessa biljetter, vi kunde lika bra ha missat dem.

Jag hade på morgonen och när biljetterna släpptes kontakt med Eric via msn och han är lika tokig i AC/DC som mig. Han hade läst att de skulle gå att köpa biljetter direkt från ATG ombuden. Hur många sådana finns det? Typ 2000 stycken kanske! Man får köpa max 4 biljetter och då via telefon, Ticnet, Globen och alla ATG ombuden. Hmm, väldigt många inköpsställen, det är bara att inse att biljetterna kommer att ta slut fort.

Vi fick organisera oss. Att ställa sig i kön vid Globen var uteslutet, de är lika med att inga biljetter få, om man nu inte köat i ett dygn. Vi valde att loggade in på Ticnet och blev placerade i kö. Efter 5 minuter hade inget hänt med vår köplats så Leena hoppar upp från soffan och ber mig bevaka datorerna. Hon sprang ner till cykeln och trampade iväg till närmaste ATG ombud. Hon ringde upp mig ett par minuter senare och frågade hur många biljetter jag ville ha.
Vadå?
Det var ingen kö där, hon var helt ensam och kunde köpa biljetter. Eric som satt hemma med nyopererad fot och inte kunde ta sig någon stans, fick meddelande av mig via msn. Han ringde Oscar som slängde sig i bilen och körde till ett ATG ombud. Men när Oscar kom fram var biljetterna slut.

Efter en stund skickar Eric msn om att det släppts biljetter till en konsert till. Oscar som var på väg från ATG vände och hann tillbaka och fick biljetter till söndagen konsert. Leena köpte 6 biljetter så vi kommer alla att kunna gå på fredagens konsert. För vissa blir det även till att se konserten på söndagen, men den följer jag nog inte med på. Jag och Leena ska även se AC/DC konserten lördagen den 6:e december i Los Angeles.

Läste i tidningen att det tydligen blev upploppsstämning vid Globens biljettkassor när de som köat hela natten och många andra i flera timmar fick veta att biljetterna var slutsålda efter bara 15 minuter. 5 minuter senare släpptes biljetter till en extrakonsert på söndagen. Jag kom in på Ticnet kl 10.50 och då stod det på deras webbsida att även de biljetterna var slutsålda. Tänk om alla de som köat vid Globen hade vetat att bara några hundra meter därifrån kunde man gå rakt in till ett ATG ombud och köpa biljetter utan att behöva stå i kö.

Om någon undrar så är ingen av våra biljetter till salu.

Explore posts in the same categories: Musik

11 kommentarer på “AC/DC biljetter”

  1. Love Says:

    Jag läste någonstans att biljetterna var slut redan efter 10 min. Vi försökte till kl 11.00 att få biljetter, men det gick inte. Men sedan nu i helgen är det massor av biljetter ute på tradera, där kan man ju handla om man är beredd att betala mellan 3000-4000 kr för EN biljett. Nej då får det nog vara 🙂

    Men ha så kul 😀

  2. Bosse Says:

    Det förekommer lite olika uppgifter om när biljetterna tog slut, men det var någon stans mellan 10-15 minuter efter biljettsläppet.

    Jag kan i så fall rekommendera Biljettnu där det finns biljetter för 1995-2495 kronor. Dyrt men billigare än de på Tradera.
    http://www.biljettnu.se/order.php?id=1507&PHPSESSID=v5r8h8584s085417k0nrvsuge2

  3. joe Says:

    hur mycket kostade biljetterna när ni hann köpa dom, styck alltså?

  4. Bosse Says:

    Vi fick ge 500-600 kr för biljetterna.

  5. Magnus Says:

    ATG-tricket har varit en välbevarad hemlighet som jag tänkt prova någon dag. Kul att ni fick tag på biljetter.

  6. kerstin Says:

    ATG-tricket är också det ett lotteri, hade en nisse som sa att han inte kunde ta ut biljetter utan bokning. Men det är ju tur att det finns många ATG ombud=)

  7. jennie Says:

    ja där hade ni tur! själv hoppas jag att få tag i biljetter till ac/dc ullevi imorgon!

  8. Lars Carstedt Says:

    Köpte idag 2 sittplats till AC/DC via Go Event till Ullevi, otroligt vilken tur jag hade. Kostnad 1250:-, till er andra ge inte upp restbiljetter finns fortfarande.

  9. Davanian Says:

    Jag har en ac/dc biljett(Ullevi) som skall säljas!

  10. Tomas Says:

    Hej alla jag har två ac/dc biljeter för bra pris och det är ståplats om nån är intresserad så ring bara 0739966978


Kommentera

