Utökar träningspassen

Min återupptagna löpning gör vissa framsteg. Jag har fram till denna vecka sprungit en slinga tre gånger i veckan på 5,5 km. De första dagarna orkade jag inte springa hela sträckan men de senaste veckorna har det gått betydligt bättre och jag springer nu hela vägen.
Den här veckan har jag utökat och springer nu fyra gånger i veckan och en något längre sträcka på 7,2 km där jag även har lagt in en bit med en lång och brant backe. Min tanke är att också börja köra lite intervallträning för att få upp farten. Om ett par veckor kommer jag utöka sträckan igen och då går jag antagligen upp till 10 km.

Jag fick en bra länk av en kollega på jobbet till jogg.se. En sida som jag tycker är helt suverän där man kan logga sina träningspass och få en bra överblick och summering över månadens träning. Det bästa tycker jag är kartan där det går att klicka in sina löparrundor och får ut hur långa de är. Sträckorna kan sparas och väljas från menyn de dagar man springer tillsammans med tider och datum.

Ni som följt denna blogg har kanske undrat varför adressen hit är Snubbelfot. Det har med min tidigare löparkarriär att göra då jag använde Snubbelfot som klubbnamn och började använda det i samband med anmälningar till löpartävlingar. I anmälningarna skulle man bland annat fylla i namn och lite andra uppgifter, men även klubbtillhörighet. Eftersom jag inte tillhörde någon löparklubb så anmälde jag mig som Snubbelfot. Så sedan många år tillbaka har Snubbelfot följt med och varit den klubb jag anmält mig att tillhöra och även varit min signatur i andra sammanhang.

Explore posts in the same categories: Löpning

2 kommentarer på “Utökar träningspassen”

  1. Bea Says:

    funbeat.se är oxå en bra hemsida för att registrera träningar, inte bara löpning. 🙂

  2. Bosse Says:

    Jo det finns säkert ett flertal sidor som har träningsdagböcker. Jag har hittat den som passar mig bra, men tack för tipset.


Kommentera

