Klart med Certificate of Title

Importen av min nya motorcykel går vidare. Registreringen är klar borta i USA och alla papper finns på plats. ”Certificate of Title” som är viktig att få med sig vid importen är utskriven och motorcykeln har omregistrerats i mitt namn, så nu är jag ägare av en amerikanskregistrerad motorcykel.

Det som nu kommer att ske är att i morgon tisdag hämtar transportbolaget upp motorcykeln för vidare transport till östkusten. Jag tror att skeppningen kommer utgå från en hamn i New York och troligen avgår båten till Europa i månadsskiftet november-december. Innan motorcykeln får lastas ombord på båten ska den amerikanska tullen säga sitt. Främst kontrollerar de att alla papper finns med och att motorcykeln inte är stulen. Det ser alltså ut att gå enligt planen och då kommer motorcykeln finnas i Sverige runt nyår. Jag har bett om att få en bild av motorcykeln innan den lastas, så förhoppningsvis dimper det ner en bild i min maillåda senare i veckan.

Explore posts in the same categories: MC

2 kommentarer på “Klart med Certificate of Title”

  1. M Says:

    MC och MC! Nu får du fokusera lite. Har du inte märkt att klubbens webb numera är helt utbytt! 🙂

    Mvh

    M

  2. Bosse Says:

    Jodå, jag har sett den nya sidan. 😉
    Riktigt bra jobbat, tycker den ser avsevärt bättre ut nu än tidigare.
    🙂


Kommentera

