Nu bär det av till Los Angeles

En dag kvar på jobbet sen bär det av till Los Angeles och den annalkande AC/DC konserten. Väskorna har börjat packas och vad är det första jag packar ner då, tandborste eller kläder kanske? Nej, det var mina Bose hörlurar med brusreduktion. Hur kunde man förr flyga utan dessa lurar? Jag älskar mina Bose hörlurar. De skärmar av allt onödigt brus inne i planet och kan fyllas med behaglig AC/DC musik.

Nu är det inte bara AC/DC vi kommer roa oss med under vår 12 dagars resa. Schemat är fullspäckat och fullt av aktiviteter. Bland annat ska vi till Las Vegas och guida runt ett par bekanta som åker med och även ta med de till Grand Canyon. Jag och Leena har varit runt i Kalifornien och Nevada tidigare så vi får agera guider.

Både jag och Leena har varit galna i Berg o Dalbanor och reste förr världen runt för att testa de största, snabbaste och häftigaste. Numera har vi lugnat ner oss men kanske blir det ett besök uppe på Stratosphere och en åktur i Insanity, den fanns inte förra gången vi var uppe på Stratosphere. Berg o Dalbanan och uppskjutet på dess topp har vi redan åkt men inte de andra.

Vi kommer också hyra motorcyklar och åka runt med dessa i tre dagar. Troligen bär det då av ner till San Diego och Palm Springs. Återstår att se vad vi får uppleva, men en sak är då säkert, den avslutande kvällen lördagen den 6:e december så blir det tunggung med AC/DC.

Explore posts in the same categories: Övrigt, Musik

Kommentera

