En första provsittning på Raidern

Vi hyrde motorcyklar i tre dygn under de 12 dagar vi var i Kalifornien. Vi åkte bland annat till San Diego och Palm Springs på härligt små kurviga bergsvägar.

rast1

På väg tillbaka till Los Angeles stannade vi till vid en Mc affär som heter Chaparral. Vilken Mc affär det var! Då vi kliver in så häpnas vi av det enorma Mc utbudet. Hakan ramlade ner till knäna på oss och vi har aldrig sett något liknande. Tänk er ett stort B&W eller Coop forum varuhus. Riv ut allt och fyll på ytan med motorcyklar och Mc tillbehör, då får ni en uppfattning om vad vi nyss klivit in till.

chaparral

Jag kopplade in tunnelseendet och gick bort där Yamaha motorcyklarna stod. Och där stod den, Yamaha Raider 1900. En röd med flammor, exakt en sådan som just nu står i en container på en båt någonstans på Atlantens hav. Jag har köpt en Raider och håller på att privatimportera den från USA eftersom den inte säljs i Europa, och nu fick jag för första gången se och provsitta den. Snacka om att mina mungipor åkte upp till öronen när bedömningen av Raidern var bättre än förväntat. Jag fick också bekräftat att hastighetsmätaren visar både i miles och km/h vilket betyder att jag inte behöver byta ut mätaren.

raider

Explore posts in the same categories: MC

Kommentera

