Biljetter till AC/DC konsert i Göteborg

Jag köpte idag biljetter till AC/DC konserten i Göteborg där de spelar den 21:a juni. Kändes som det gick betydligt lättare att beställa biljetter via Ticnet denna gång än vad det gjorde vid biljettsläppet till Globen konserterna tidigare i år, eller så hade jag bara tur. Trycket efter biljetter kanske inte är lika stort denna gång och det kan bero på att AC/DC spelar under midsommarhelgen och de då redan haft två konserter i Globen i februari. Men AC/DC i Göteborg passar både mig och Leena bra eftersom vi då samtidigt kan besöka dottern som numera bor där.

Min förhoppning är att ljudet ska bli betydligt bättre under konserten i Göteborg än vad det var under konserten i Los Angeles där ljudet var näst intill bedrövligt. Min erfarenhet är att ljudet brukar vara bättre under utomhuskonserterna än konserter som spelas på inomhusarenor, så man kan ju alltid hoppas på en förbättring. Att ljudet går att förbättra råder det dock ingen tvekan om och jag vill inte uppleva samma dåliga ljudkvalitet som det var under AC/DC konserten i Los Angeles.

acdc

Konserten i Los Angeles fotad med mobilkamera.

Explore posts in the same categories: Musik

Kommentera

