Många gratulationer för Yamaha Raider


På lördagen var jag och Leena nere till MC Mässan under några timmar. Många nya och gamla klubbmedlemmar var fram till vår klubbmonter och flera kom in och tog en fika tillsammans med oss. Jag fick en hel del gratulationer för Raidern och intresset var stort för den. Många var nyfikna på hur jag fått Raidern till Sverige och jag fick svara på frågor om hur man gör för att importera motorcykeln. Flera ville också veta om Raidern kommer säljas i Sverige och enligt Yamaha är chanserna 50-50 att den börja säljas under 2010. Yamaha som hade sin monter mitt emot oss kunde inte undgå att se hur stort intresset var för Raidern, så det vore mycket konstigt om de inte börjar sälja den


Även en del MC tidningar har varit fram och fotograferat och ställt frågor kring Raidern, så eventuellt kommer Raidern finnas med i kommande MC tidningar. På söndagen kom även Bike:s TV team och gjorde en intervju med mig.

Det var en person från MC klubben Vulcan Raiders som sa att han tyckte Yamaha Custom Club har de snyggaste motorcyklarna. Det är bara och ta åt sig, för visst är det så. 🙂

Jag fick veta att det finns åtminstonde en till Raider i Europa. Presidenten för Storbritaniens motsvarighet till YCC (som vi kommer besöka i sommar) har tydligen också importerat en Raider.

När mässan stängde på söndagen packade vi in Raidern i ett släp och körde ner den till verkstan. Där kommer en del modifikationer göras med bland annat el och lampor så Raidern anpassas för svenska regler.

Explore posts in the same categories: MC

3 kommentarer på “Många gratulationer för Yamaha Raider”

  1. PC Says:

    Hade en kursare som varit förbi montern och reagerade när jag satt och läste din blogg 🙂

  2. Bosse Says:

    Kul, hopas han gillade det han fick se.

  3. PC Says:

    Han verkade inte ledsen i alla fall 😉


Kommentera

