Ursprungskontrollen klar

Jag fick häromdagen brev från Transportstyrelsen om att ursprungskontrollen av Raidern är klar och godkänd. Det innebär att jag nu kan gå vidare med planerna för registreringsbesiktningen. Men först måste jag göra ett bullerprov och det kan bara göras när temperaturen är över +10 grader och det får inte regna. Jag tog kontakt med en kontrollant som sa att de brukar börja med bullerproven i slutet av mars början av april, så jag ska ringa honom då och boka tid. När jag har fått godkänt på bullerprovet så kan jag göre registreringsbesiktningen. Mitt mål är att vara klar med inregistreringen i maj.

Jag fick också besked från verkstan där Raidern nu står att eldragningen är klar och det gick att koppla in parkeringsljuset till ordinarie lampknappar. Det var ju bra för då slipper jag nya och då kanske fula extra knappar. Jag har lite problem att hämta motorcykeln just nu så den kommer få stå kvar på verkstaden i en vecka till.

Explore posts in the same categories: MC

Kommentera

