AC/DC inleder europaturnen

På onsdag inleder AC/DC sin europaturne i Telenor Arena i Oslo och på fredag kommer de till Sverige för att spela i Globen i Stockholm. De kommer göra två konserter i Globen och den andra är på söndag. Jag vill bara säga till alla er som har biljetter till konserten, kom inte försent. Introt och inledningen av konserten är häftig med det skenade loket som dundrar in på scenen till inledande ”Runaway Train”. Loket som står kvar på scenen kommer senare under konserten att explodera i takt till en passande låt, nämligen T.N.T.

I förra veckan stod tv:n på efter det att vi tittat på Aktuellt kl.18.00. Efter Aktuellt visades ”Gokväll” som jag inte tittade på, men tv:n stod ändå på. Men när ”Gokväll” var slut lyfte jag intresserat blicken från datorn i mitt knä och lyssnade igenkänade till programmets avslutningsignatur (som jag inte tror är den ordinarie). Det var en couver på AC/DC:s ”Shoot to Thrill” i en balad tappning. Undrar hur många som tittade på Gokväll som visste att det var en AC/DC låt. Men jag föredrar originalet som är betydligt rockigare.

Explore posts in the same categories: Musik

Kommentera

