Röd registreringsskylt

I fredags kom ett brunt litet paket med posten. Paketet innehöll en röd registreringsskylt som jag kan använda under de tre månader då den tillfälliga registreringen är giltig för min Yamaha Raider. Jag har vid ett fåtal tillfällen sett sådana röda skyltar på bilar och inte haft koll på vad de var till för, men nu har jag fått svar. Som jag tidigare skrivit innebär den tillfälliga registreringen inte att jag kan börja köra hur som helst utan endast till och från Bilprovningen och bullertestet. Men det känns ändå bra för då slipper jag strula med släpvagn.

Jag har fått veta att det nu finns en till Yamaha Raider i Sverige. Den ska tydligen finnas någonstans i södra Sverige men jag vet inte vem ägaren är. Det kunde vara kul att få veta vem som äger den och att få dela erfarenheter om Raidern.

Explore posts in the same categories: MC

4 kommentarer på “Röd registreringsskylt”

  1. Bengt Says:

    Fråga bilregistret, det är allmän handling!

  2. Bosse Says:

    Jo det skulle man kunna göra om den vore inregistrerad, men ännu finns ingen inregistrerad Raider. Jag vet också att den andra Raider ägaren tillsvidare vill vara anonym och det tänker jag respektera.

  3. Mats Says:

    Hej Bengt

    Jag heter Mats Andersson, Jag kommer att åka ner till Europa för att hämta hem min Raider, (när allt är klart, hoppas att det blir idag, lite enklare än USA) Jag bor i Stockholm och jag har några frågor till dig, en av dessa är vart du lämnade in din mc för ändringa av parkerings belysningen? nu när du har gjort det så tänkte jag att det är smidigt om jag lämnar in min på samma ställe.
    Vänligen ring mig på 070-402 2906

    MVH
    Mats Andersson


Kommentera

