Nytt flygfält i Bro

Jag fick för en tid sedan höra från en kollega att det fanns planer på att anlägga ett nytt flygfält norr om Stockholm. Det lät lite otroligt i mina öron eftersom man numera bara får höra om flygfält som läggs ner, så jag tolkade detta bara som ett ryckte utan förankring. Men nu har det skrivits en del i lokaltidningarna om planer att anlägga ett nytt flygfält uppe i Bro och som Nichlas påpekade för mig finns även information på Barkarby flygklubbs sida. Jag hoppas verkligen för Barkarby flygklubbs skull att de får till det med det nya flygfältet så deras verksamhet kan leva vidare. Om flygfältet byggs så kommer det i så fall hamna några mil norr om Stockholm och inte lika centralt som Barkarby, men bättre det än inget flygfält alls.

Explore posts in the same categories: Flyg

Kommentera

