Flygning till Tierp

Jag har under en längre tid planerat att flyga med en kollegas pappa men fått ställa in 5-6 gånger pågrund av dåligt väder. Men nu hade vi fått riktigt fint väder och flygningen skulle bli av. Huvudmålet för flygningen var en plats strax sydöst om Tierp där min passagerare har sitt landställe. Större delen av flygningen skulle gå över skog, så för att min passagerare skulle få något att se på förutom en massa träd, planerade jag flygrutten över Uppsala och Norrtälje.

Skokloster

Efter start flög vi via Bålsta och sen över Uppsala. Det var bra flygväder, klar och fin himmel med bra sikt. 45 minuter efter start var vi framme vid min passagerares landsställe som vi cirkulerade ett par varv över. Fortsatte sen ner till Norrtälje och tog en titt på ESSN där jag för en vecka sedan gjorde bullerprovet på min motorcykel. Söder om Norrtälje mötte vi karavanen av finlandfärjor som lämnat Stockholm på väg vidare ut i östersjön. Lade mig på sydligkurs där vi flög rakt över flera av färjorna. Som avslutning tog vi ett varv förbi Waxholm och flög sen till Täby och in via Edsviken.

Uppsala

Eftersom jag bokat sista flygningen för dagen, fick min passagerare som tack för flygningen, hjälpa till att baxa in flygplanet i hangaren.

Explore posts in the same categories: Flyg

10 kommentarer på “Flygning till Tierp”

  1. Sven Almgren Says:

    Åhhhh vilka fina bilder 🙂

  2. Bosse Says:

    Tack för det Sven. 🙂

  3. LazerJez Says:

    Underbart! Volare 🙂

  4. PC Says:

    Trevligt att Du flög förbi mina trakter, jag undrar kanske om jag tom såg dig. Furusundsleden en vår/sommarkväll är bara vackert!

  5. Bosse Says:

    Kan mycket möjligt vara så att du såg mig. Flög strax öster om ert fällt vid ca: 18.30 i måndags

  6. PC Says:

    Dvs att du i princip gick E4:an uppåt? Isf var det du

  7. Bosse Says:

    Ja västra sidan om E4:an

  8. Pontus Says:

    Vackra bilder, man börjar längta till klubbflygandet!

    Gillar speciellt den med finlandsfärjan.

  9. Bosse Says:

    Mer båtar och färre fjäll här i Stockholm. 😉

  10. Pontus Says:

    Precis! Fjäll är förvisso mycket vackra, men efter timmar över ödslig ödemark lockar liv och rörelse.


Lämna en kommentar