Bättre taxfree på Arlanda

Jag och Leena har varit iväg på en långweekend till Istanbul. På Arlanda såg jag då att de har öppnat den nya säkerhetskontrollen och taxfree i terminal 5. Jag kan rekommendera att man inte ställer sig i kön för säkerhetskontrollen på nedre plan. Håll till höger om ni ska ut och flyga och ta då rulltrappan upp till den säkerhetskontroll som finns där, det var ingen kö alls där uppe.

Den nya taxfree butiken hade en mycket välsorterad whiskyavdelning. Där hade de till och med börjat sälja Mackmyra Special 03 innan den släpps på Systembolaget. Vi köpte ingen sådan utan tog istället en Balvenie Port Wood 21 årig och en Auchentoshan 21 årig.

Jag är ett freek av Starbucks Coffee och samlar på deras muggar som har stads eller lands tryck på sig. Därför ser jag fram emot den första Starbucks Coffee i Sverige som efter nyår öppnas på Arlanda. En anledning att planera ny flygresa i vår om Starbucks kommer att ligga innanför säkerhetskontrollen.

Några bilder som jag tog med iPhonen.

Landningen i Istanbul. Ett plan står klart för start på en annan bana.

På väg hem igen

Explore posts in the same categories: Flyg

6 kommentarer på “Bättre taxfree på Arlanda”

  1. PC Says:

    Kul att vi letar samma sak i Starbucksstäder!

    Den kommer att ligga på A-piren i T5 (gate 1-10)

  2. Bosse Says:

    Kul, så du samlar du också. 🙂

  3. PC Says:

    Yes har i nuläget 14 st. I december borde jag få den 15e när jag tar turen till Moskva:)

  4. Bosse Says:

    Jag har fått ihop 26 stycken muggar. Den 27 blir troligen Stockholmsmuggen.

  5. PC Says:

    Du slår mig än så länge 😉

    Håll utkik efter efter mina på en blogg nära dig.

  6. Bosse Says:

    Tänker du skriva upp vilka du har. 🙂


Kommentera

