Flygkarta

Under den senaste tiden har det inte blivit någon flygning av för min del och ingen mer flygning är planerad under 2009. Jag har istället roat mig med att ta fram en kartbild över mina flygningar och till dags datum ser det ut så här.

Explore posts in the same categories: Flyg

6 kommentarer på “Flygkarta”

  1. Sven Wennerström Says:

    Kul! Det har blivit några turer. Vad är det för flygplats på Åland förutom Mariehamn? Är det Kumlinge?

  2. Bosse Says:

    Ja det är Kumlinge och en tur dit kan jag verkligen rekommendera. Jag skrev om min flygning dit och den finns att läsa här.

    https://snubbelfot.wordpress.com/2008/09/01/utlandsflygning-till-kumlinge/

  3. Chrille Says:

    Det är helt klart dags för herrn med en riktig långtur nu! Enligt min första flygdagbok hade jag ungefär 130 timmar då jag tillsammans med en annan medlem i SFK lånade dåvarande flaggskeppet SE-GVG 1983 och flög ner till Mallorca och hem igen. För att vara på säkra sidan gjorde jag om flygningen som enda pilot ombord i samma flygplan året efteråt.

  4. Bosse Says:

    Hmm, spännande men lite väl långt bort. Men visst skulle det vara spännade att prova på en riktigt lång flygning till varmare bräddgrader.

    Närmast till hands ligger dock Danmark där jag ska hämta ut min whiskytunna till våren. Måste kolla upp om det finns några lämpliga fält i närheten av Köpenhamn förutom Kastrup.

  5. Chrille Says:

    Flyger man själv till Köpenhamn väljer man Roskilde, EKRK! Been there done that.

  6. Bosse Says:

    Roskilde låter som ett bra alternativ. Det kan hända att jag dimper ner där runt midsommar med tanke på mitt nästa inlägg. 🙂


Kommentera

