Sista flygningen till Barkarby?

För första gången på över tre månader har jag fått luft under vingarna. Jag hade planerat flyga med Esbjörn och Sonja från whiskyklubben och deras dotter Louise som vill bli pilot. Men först skulle jag göra några landningar utan passagerare eftersom jag inte flugit på så pass lång tid. Jag var därför ute på Bromma en stund innan mina passagerare dök upp. Plattan var isig och snorhal och jag kände sig som Bambi på hal is när planet baxades ut från hangaren.

Ringde och kontrollerade med fältansvarig på Barkarby så fältet gick att landa på. Inga problem det var flera plan som flög i varvet, men det var isigt på banan. Jag flög till Barkarby där jag gjorde några studsar. Vem vet, kanske var det mitt sista flygbesök dit eftersom fältet kommer att stängas. Återvände till Bromma och landade på en fin och ej isig bana. Nu hade jag återfått behörighet att flyga med passagerare.

Barkarby Flygfält

Hämtade upp tre förväntansfulle passagerare. Eftersom Louise vill bli pilot fick hon ta plats fram så hon skulle kunna få känna på spakarna. Lyssnade av ATIS och den gav information Whisky. Så passande då jag skulle upp med kollegor från whiskyklubben. Hade en kort genomgång med Louise över instrumenten och rullade sen ut på banan. Vi gjorde en rundtur på en timme där vi passerade över deras hem och även centrala delar av Stockholm. De blev nöjda med flygningen, och jag tror inte att Louise intresse för att plugga till pilot avtagit.

Explore posts in the same categories: Flyg

One Comment på “Sista flygningen till Barkarby?”

  1. Sven Almgren Says:

    Oh vad härligt 🙂 Jag hoppas jag hinner komma över till Barkarby innan det slås igen jag med, men får se när jag kommer upp i luften igen 🙂

    Kul att det finns fler intresserade av att plocka cert 😀


Kommentera

