Barkarby Fly In 2008

Besöket på Barkarbys Fly In var mitt första och dit kom jag och Leena på våra motorcyklar. Jag hade ingen direkt uppfattning om hur stort det här arrangemanget skulle vara, men tycker det uppfyllde mina små förväntningar och var ett väl värt besök.

Vår tid var begränsad eftersom vår ena dotter fyllde år denna dag och vi hade därför bara två timmar till detta besök innan vi skulle åka över till henne. Vi gick först bort och tittade på planen längst bort och passerade då DC3:orna som brukar få ett extra ögonkast från mig när jag ser de.

Jag tittade efter en Cessna 172 med registreringen SE-IYD men kunde inte se det planet. Varför tittade jag då efter det planet? Jo det är så att PC hade hört av sig till mig att han skulle komma hit samma dag med SE-IYD och det skulle vara kul att få träffas IRL. Men jag såg varken till honom eller planet. Däremot såg jag Stockholms flygklubbs SE-GMD men inte vem som flugit dit den.

Jag och Leena gick iväg med vår massäck och satte oss vid landningsbanan för att fika. Det kom in en del plan för landning och flera av dessa hamnade på bild i min kamera. När jag höjer kameran för att ta en ny bild märker jag att någon smyger sig fram bakom oss. Det är en kille med mörka solbrillor som jag inte känner igen. Han tar ett steg närmare och säger, ”är det Bosse?” Det var PC som hittat mig tackvare att jag hade en whisky tröja på mig. (Jag brukar ibland blogga om whisky) Det var kul att få träffa en till bloggare av de som jag brukar följa. Tidigare har jag även träffat Peo.

Här följer en bildkavalkad från Barkarby Fly In.

Explore posts in the same categories: Flyg

Lämna en kommentar